Personal Body Plan: De eerste meting (Mir)

Tjah.. Ik kan geloof ik niet net zo blij zijn als Meike. Ik verwachtte teveel. Ben ook vreselijk ongeduldig, impulsief en alles moet op stel en sprong. Dat alles samen maakt dat ik nog niet zo blij ben met mijn progressie. Op de foto’s zie je wel degelijk verschil, alleen hoe ik er nu uit zie zo zag ik er eerder ook al uit. Ik heb het gevoel dat ik nu pas start aan Personal Body Plan met mijn ‘normale’ gewicht. Voor ik aan dit avontuur begon heb ik namelijk alles gegeten wat los en vast zat. Patat, chips, koekjes en lots of chocolat. En ja, zelfs al sport je 6 keer per week, dat ga je wel merken en zien. Wellicht een beetje jammer, maar lekker was het wel 😉
Dit alles strookt niet helemaal met mijn vorige blog, jaja ik weet het. Je ziet namelijk echt resultaat, alleen ik verwachtte wat meer en sneller. De lat ligt hoog 😉

Na 4 weken Personal Body Plan ben ik 4 kilo kwijt. Ja leven op 1.300 kcal per dag, dan gaat het aardig snel. Je mag ook geen calorieen compenseren. Als in, je gaat die dag 10 kilometer rennen dus je mag 400 kcal meer eten. Neen, het is 1.300 en het blijft 1.300. Kom je weer op het voorbeeld; wat je niet op eet hoef je ook niet te verbranden. PbP is aardig gericht op krachttraining, dus er zit heel weinig cardio in. De trainingen zijn trouwens wel erg leuk! Bankdrukken, hiptrusters en wide chin ups met enige hulp, zoals hieronder 😉

image

Qua voeding heb ik mij de afgelopen 4 weken perfect aan de macro’s gehouden. Ik sleep overal mijn bakjes mee naartoe. Ik heb geen enkele moeite om dingen te laten staat of neen te zeggen tegen taart. Word namelijk niet heel gelukkig van taart. In de afgelopen 4 weken heb ik 2 x een avond (flink) alcohol gedronken. Ai, dat is dan toch me zwakke punt. I love alcohol en al helemaal i.c.m. Tony Chocolony. Je merkt absoluut aan je lichaam dat het weinig eten binnenkrijgt, want zo’n avondje stappen hakt er flink in. De alcohol heb ik niet ingevoerd in mijn app, maar dit had ik wel moeten doen zei me coach. Waarschijnlijk had ik dan wel gelogen over het aantal :-p (slecht jaaaaaa I know)

Goed, 2 x een avond stappen en de rest perfect aan de voeding gehouden. Moet kunnen, anders was ik er nooit aan begonnen. De cijfers en foto’s alles ingevoerd in mijn app. Daarna kreeg ik snel een reactie van mijn coach, dat ze erg tevreden was met het resultaat en dat ik vooral zo door moest gaan.
De komende maand ga ik vrolijk door met mijn trainingen en voedingen en ben ik doodnieuwsgierig naar het volgende meetpunt. Zondag 1 mei. Ik hoop dat ik dan wat gelukkiger gestemd ben..

NB; De (hoofd)foto hierboven is trouwens gemaakt op zaterdagavond. Ik at hier bij een vriendin en het was voor het eerst in mijn plan dat ik mijn eten niet op kreeg. Dit memorabele moment moest wel even vastgelegd worden. Je gaat wennen aan weinig eten. Tevens een eng idee, ik wil namelijk straks weer naar 1.800/1.900 toe. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. 

Liefs, Miranda

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.