Body: The Back On Track Challenge

Het is precies drie jaar geleden dat Mir en Mei in maart aan het Personal Body Plan avontuur begonnen. Iets eerder in maart, als het goed is de 9de, maar goed. Wat blijkt is dat rond deze tijd (lente/zomer/kriebels/vlinders?) wij de kolder in de kop krijgen en weer even back on track willen, gewoon weer even wat lekkerder in ons vel. De een na een lange periode in Australie, de ander na een paar weken aansukkelen en een wintersport flink eten. Niet helemaal op kip, broccoli en rijst, maar gewoon weer even terug naar de basis. Koolhydraten, vetten en eiwitten, voldoende calorieën en lekker wat sporten. Vandaag gaan we van start! Waarom? We hebben beide zo onze motivatie, doelen en aanpak en zullen dit elke week met jullie delen!

Back on Track – Mir

Ik ben er weer!! 

Wat een mooie reis heb ik gemaakt. Zoveel meegemaakt en zoveel gezien. Een wijzer mens en meer waardering voor de dingen die ik hier in Nederland heb 🙂

Tijdens mijn reis heb ik nergens om gedacht en helemaal niet gesport. Dit verneem ik wel in mijn kleren en als resultaat 71,5 kg op de weegschaal. Helemaal niet erg na zo’n reis maar ik heb weer zin om te bewegen. Ik heb een fitbit in Australië gekocht want die zijn daar goedkoper 😉 Ik deed daar lopend de boodschappen en mijn hartslag liep al op naar 136. Dag conditie. Tijd voor een doel en weer lekker gezond eten. Want dat heb ik wel gemist. Groene smoothies en vooral rode bietensap. Ik was nog niet geland of ik had al drie flessen gekocht. Heeeeerlijk! Tevens ook rode bieten pitabroodjes, rode bieten wrap en rode bieten brood gekocht. Oke, er is iemand fan van rode biet…

Terwijl ik dit schrijf zit ik al aan een heerlijk bakje soja yoghurt met chiazaad, lijnzaad en hennepzaad met bosbessen en ananas. Een goede start van deze week.

Mijn doel is voor de komende twee weken om die 7 van de weegschaal af te krijgen. Nog niet echt zwaar natuurlijk, maar ik pas alleen nog maar trainingsbroeken en leggings. Ik wil mijn spijkerbroeken weer aan haha. 

Ik probeer dit door het Personal Body Plan eetschema weer aan te houden. Het heeft zelfs al in mijn achterhoofd gespeeld om dat weer een paar maanden te gaan doen. Namelijk erg leerzaam en een stok achter de deur.

En voor mensen die denken je moet ook nog even genieten.. dat doe ik ook zeker, maar ik heb gewoon serieus veel groentes en mijn sapjes gemist. Je bent zoveel fitter en energieker. Dat weegt niet op tegen die pizza met extra kaas. Zal jullie wekelijks op de hoogte houden hoe het gaat en dan hoop ik eind juni toch weer op mijn oude gewicht en energielevel te zitten. Gaat lukken!
Tot later mensen! Ik ga een lekker kopje verse gember thee zetten! 

Back On Track – Mei

Zo. Na de wintersport zag ik hem weer. De 7 op de weegschaal. Geen probleem, want ik zit eigenlijk al een hele tijd goed in mijn vel, geen struggles. Maar toch. Ik heb veel pijntjes, last van mijn lijf tijdens het sporten en heb ook niet altijd even veel energie. Mijn eetpatroon is niet perse slecht, ik heb nog elke dag een bakje kwark, fruit, groente, crackertje, kalkoenfiletje. Maar daarnaast ook graag een chocolaatje, pizzatje, chipje, taartje en allemaal andere lekkere dingen die de neus wel eens voorbij komen. En schrik niet, die zal ik de aankomende weken zeker ook nog wel blijven nemen, maaaaar.. Wel in iets mindere mate. Wij konden thuis tegenwoordig toch eerder dagelijks, dan wekelijks een lekkere versnapering tot ons nemen zeg maar. Dus iets meer balans richting gezond en op bepaalde momenten wat lekkers. Daarbij vanuit de Personal Body Plan ervaring geleerd, dat je eigenlijk alles kan eten, als het past in je eetpatroon en de verdeling in voedingsstoffen en dus ook met mate.

Waarom ik weer even focus wil? Ik wil weer wat meer snelheid in mijn hardlooptrainingen gaan creeren, maar bovenal fit worden. Ik geloof erin dat voeding een enorm belangrijke factor is in dit geheel en je lijf net even dat extraatje kan geven in herstel of prestatie. Ik heb nog wat doelen staan de aankomende maanden, maar blik stiekem ook door naar juli (halve marathon tijd?) en eventueel nog een marathon in het najaar of ultra begin 2020.

Wat ik ga doen? Lekker weer even tracken! De voeding in grote lijnen bijhouden, weten wat ik eet en wat ik verbruik. Elke dag dat ik niet train doe ik wel core training en wat been training en ga ik foamrollen. Daarnaast veel water, wandelen met Jax en ook mijn hoofd wat meer rust gunnen door goed te slapen, te lezen en dingen te doen waar ik blij van wordt.

Dat is dan wel geen rode bietensap 😉 maar ook ik heb mijn favorietjes. Vanochtend woog ik 69,8 kilo. Ik wil terug naar 66 kilo en kijken hoe ik mij dan voel. Geen dagenlang sporten en de fitness in, dat trek ik niet met het werk erbij. Maar gewoon wel lekker hardlopen en de tuin in met de kettlebel, TRX en de halter.

Ik ben benieuwd en kijk ernaar uit de back on track troubles met jullie te delen!

Meedoen? Tag ons even op Insta @meik18 & @mirandarenkema of gebruik de hashtag #ontrackmetmirmei

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.