Home » Personal: Als het even niet zo lekker gaat…

Personal: Als het even niet zo lekker gaat…

Personal: Als het even niet zo lekker gaat…

Nou zoals beloofd hierbij een blog. Helaas niet de meest positieve, maar je kan niet altijd zes gooien in het leven he 🙂

Na de tweede meting van Personal Body Plan had ik mezelf voorgenomen om mijn voeding perfect te houden en de derde meting helemaal tevreden te zijn. Helaas liep het privé totaal niet lekker. Aangezien ik een emotie eter ben zit ik hier nu met waarschijnlijk 9 Milka repen, 10 Tony’s en wat alcoholische drankjes later een blog te typen.
Je voelt je rot en dan is eten toch wel erg fijn. De derde meting is komende zondag alweer en ik weet nu al dat het resultaat gaat tegenvallen. De komende 2,5 weken ben ik helaas drie kilo aangekomen en dat zint me totaal niet. Mijn vetpercentage zat voor 2,5 weken terug op 15,6% (atletisch) en dat is helaas nu ook niet meer zo.

image

Van meerdere mensen hoor ik dat het niet erg is om even minder te trainen en wat minder streng met je voeding te zijn. Ik begrijp het wel en ben het er wel mee eens, maar toch voel ik me er ontzettend rot door. Je kiest voor Personal Body Plan en dan moet je er voor gaan. Ik heb veel discipline (07:00 uur sporten, bakjes mee naar het werk, neen zeggen tegen eten), maar ik merk wel dat als je niet goed in je vel zit het heel erg lastig wordt.

De afgelopen weken heb ik dus ook meer mail contact met mijn coach gehad. Daarvoor vrij weinig aangezien ik mij strikt aan mijn schema hield. Mijn coach zegt dat een terugval erbij hoort en dat we gelukkig nog tot september hebben. Ze adviseerde me om te gaan hardlopen of een stukje wandelen als het even minder gaat. Is een goeie tip, maar aangezien ik een nachtmens ben, is het niet handig om 01.00 uur nog eens te gaan hardlopen haha.

Vandaag ging mijn training verschrikkelijk, maar ik ben niet gestopt. Voeding was vandaag perfect, dus het begin is er weer. Het is rot om een stapje terug te doen, maar met zelfmedelijden schiet je ook niks op. Dus we gaan er weer voor en kijken uit naar het resultaat in september.

Komt wel goed schatje!

Liefs, Miranda

5 Reacties

  1. Pauline
    26 mei 2016 / 09:39

    Miranda, wat een heerlijke blog! Wat goed dat je zo open bent over je “tekortkomingen”. Die tegenslagen zijn waar je van leert… Fantastisch dat je het nu weer oppakt. Zet em op! En groetjes aan Meike.
    p.s. Ik lees jullie verslagen altijd met veel plezier.

  2. 27 mei 2016 / 11:51

    He Pauline,
    Wat een lief berichtje, dankjewel!
    Stoppen is ook geen optie, dus we gaan er weer voor.
    Ik zal de groetjes doorgeven 🙂

    Liefs Miranda

  3. Marc Healthy
    30 mei 2016 / 08:37

    Wauw!, 15.6% is wel erg atletisch inderdaad! 😉

    Ik heb zelf ook heel veel discipline, en ondanks dat ik weet dat als ik minder sport dat mijn lichaam beter “geneest” merk ik ook dat ik minder goed eet als ik niet sport. Vandaar dat ik maximaal 1 of 2 rustdagen per week wil.

    Vervelend dat het privé even minder gaat. Zie sporten als een manier om even af te reageren op het privé gebeuren. Gelukkig is er spiergeheugen, dus zodra je weer lekker gaat, zit je snel weer in je oude shape 😉

    • 2 juni 2016 / 11:50

      Haha dat van die rustdagen komt me zo bekend voor! Je ‘mag’ niet sporten en dan gaat het vaak mis.
      Ben deze week weer vol goeie moed begonnen, dus hopen dat we dit kunnen volhouden!

      Bedankt voor je leuke berichtje!

      X

  4. Johne125
    19 september 2016 / 08:16

    It’s perfect time to make some plans for the long run and it is time to be happy. I have learn this publish and if I may I want to suggest you few attentiongrabbing things or advice. Maybe you could write next articles regarding this article. I desire to read even more things about it! gdcfcgkbecfg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.