In 5 weken fit

Ik ben gek op gezond leven, lekker sporten en vooral hardlopen, maar vind het ook heerlijk om af en toe lekker ‘slecht’ te eten. Mijn favorieten? Pasta, pizza en patat. Ik ben ook gek op brood met kaas of pindakaas. Jummie! Na de vakantie afgelopen zomer vond ik het moeilijk om de structuur weer terug te vinden. Hardlopen wil ik het liefst doen en dat doe ik ook nog graag, maar mijn krachttraining bleef wat liggen en daarbij at ik ook niet geheel gezond. Doordeweeks ging het goed, maar in het weekend en soms ’s avonds of op een thuiswerkdag wilde ik mezelf nog wel een beetje verwennen. cd97757e3a378081a20af3fdf25e4460

Daarom ben ik vanaf vandaag, maandag 2 november gestart met 5 weken fit. Een programma vanuit mijn sportschool die er (als het goed is) voor gaat zorgen dat ik in vijf weken weer een beetje back on track ben.

Wat is de bedoeling? Ik moet twee HIIT achtige groepslessen volgen en twee individuele krachttrainingen. Daarnaast koolhydraten omlaag en zo gezond mogelijk eten, dus veel groente, fruit, eiwitten. Hier komt bij dat ik natuurlijk nog 1 á 2 wil hardlopen, dus kortom, lekker bezig!

Ik heb er zin in en ben benieuwd naar het resultaat. Ik ben vorige week al begonnen met wat meer krachttraining weer en dat voelt goed! Deze week is het wel een beetje passen en meten wat betreft eten, aangezien ik zondag nog een halve marathon loop, ik heb dus (helaas) wel wat koolhydraten (energie) nodig. Hier schrijf ik vrijdag een artikel over!

Voorbeeldje van een gezonde dag?

  • Ontbijt: grote bak kwark (300gr) magere kwark
  • Tussendoor: een stuk fruit
  • Lunch: grote salade met kip
  • Tussendoor: eiwitshake
  • Diner: groente, vis en rijst
  • Tussendoor: magere kwark

Ik zal deze week nog wat meer volkoren pasta, brood en rijst eten, maar ik wil dit vanaf volgende week ook zoveel mogelijk schrappen.

Mijn doel? 2 kilo afvallen, vetpercentage 1,5% omlaag brengen. Ik ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Meik

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.